fredag 12 februari 2010

Fantastisk låt.

Jag har ägt en viss CD i flera år nu och nästan aldrig lyssnat igenom den. Igår, dock, satt jag i bilen och lyssnade på låt efter låt och plötsligt så fanns den där; låten som gjorde hela skivan värd vartenda öre.

Och även om jag bara lyssnat genom skivan någon gång tidigare så kan jag inte förstå hur jag har kunnat missa den. Jag tänkte lägga upp ett youtube-klipp med låten, men hittade den inte. Tyvärr.

Artisten heter Shawn McDonald, skivan heter Ripen, låten heter Confess och texten kommer här:

Can I sing you a song
About what happens when you're gone?
My whole world seems to fall
And I don't feel like myself at all

I must confess that it's true
That I'm nothing without you

We're two souls turning to one

'cause without you I feel undone


Can I sing you a song

About what happens when you're gone?

Everything around comes crashing down

And I find myself on the ground


I must confess that it's true

That I'm nothing without you

We're two souls turning to one

'cause without you I feel undone

Om ni hittar den - lyssna!

Jens Charlieson

Inga kommentarer: