tisdag 5 juni 2007

Ett mycket oseriöst inlägg.

I denna rad av allvarliga och seriösa inlägg, om ödmjukhet, Israel och synd, så är det kanske dags för en lite mer avslappnad kommentar. Kanske ett och annat skämt, en trevlig bild och lite allmänt småsnack. Som lite försnack för att mjuka upp publiken inför ett långt och tråkigt föredrag, if you will.

Det uppenbara ämnet för detta oseriösa inlägg är som följer: Jens har fyllt år! Ett kvart sekel har jag fyllt, en halv jubelårsperiod, två och ett halvt procents milennium, två dussin plus ett, hälften av det nästjämnaste jag någonsin kommer att fylla - jag har blivit 25! Diskussionerna har varit många och långa på mitt jobb om huruvida det var ett genidrag eller mot bättre vetande av min fru att köpa mig världens roligaste nöje; Nintendo Wii. Diskussionerna fortskrider ännu, jag ska försöka återkomma när ett slutgiltigt svar kommit från deras håll. Från mitt håll har svaret varit ganska självklart sedan första gången jag såg de tre magiska bokstäverna i mitt vardagsrum. Genialiskt. Fantastiskt. Underbart. Min fru, kära vänner, är ett geni. Mina väldigt ensidiga och kanske blåögda tankar angående det hela kan möjligen balanseras upp genom att offentliggöra det första ordet som flög genom min hjärna när jag insåg att jag fått ett wii av min fru. Gambler.

Vad jag har sagt till några av mina vänner live säger jag nu till alla läsare av denna blog: Whenever you fell like playing, wii will be there for you.

Jag har hört att jag, nu när jag blivit en seriös blogare, också borde börja krydda min blog med en och annan bild emellanåt. Jag är ju inte direkt den estetiska typen, så jag förstår om alla ni esteter därute inte riktigt tycker att följande bild passar in i det hittills skapade temat i min blog - både vad gäller text och färgsättning/kombination... eller vad det heter. Hur som helst, estetiskt eller ej, moget eller ej; jag tycker att Elvis är väldigt kul!

Mycket nöje!

2 kommentarer:

sing your life sa...

GRATTISGRATTISGRATTIS... i efterskott. Men jag gratulerade dig på födelsedagen också, minsann. SNART SES VI BROR. wiiha. Jag är fynig vill jag lova.

sing your life sa...

Haha, Jens det är ditt fel att det inte blir Thailand. Känn på den!;) Är det Thailand eller Märsta som gäller? Hälsa Johannes att jag kommer!